دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال متمم

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال متمم

در این مقاله از سایت وب24 به مدل STP در دیجیتال مارکتینگ به صورت بخش بندی، هدف گیری و جایگاه یابی شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب پرداخته‌ایم. سایت های مختلف بخشی از فضای خود را به تبلیغات بنری اختصاص داده اند، با کلیک بر روی این فضاها به سایت تبلیغ کننده منتقل می‌شوید و می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع تبلیغ دریافت کنید. استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند. به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق می شود.

  • بسته به نوع تجارت می‌توانید یک شبکه ایمیلی منظم را تشکیل داده و به طور مرتب با مخاطبین خود در ارتباط باشید یا هر از چند گاهی یک ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید.
  • کسانی که از طریق دستگاه‌های تلفن همراه با شرکت شما به صورت آنلاین در ارتباط هستند، باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که افراد روی دسک‌تاپ دارند.
  • باید بدانید نتیجه کلیه فعالیت‌هایی که در دنیای تجارت الکترونیک انجام می‌دهید باید به وب‌سایت ختم شود.

ابتدا اعتبار سایت شما نزد مخاطبان و مشتریان‌تان بسیار افزایش خواهد یافت و دوم اینکه مستقیماً فروش سایت شما رشد چشمگیری خواهد داشت. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانال های بازاریابی دیجیتال برای اضافه کردن سرنخ ها به فهرست ایمیل های خود استفاده می کنند و سپس از طریق ایمیل مارکتینگ، راه های جذب مشتری را ایجاد می کنند تا آن سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنند. اما با استفاده از بعضی استراتژی‌ها مانند تبلیغات کلیکی و استفاده از اد وردز می‌توانید نتایج سریع‌تری هم ببینید.

به همین دلیل شما باید بتوانید در آنجا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. تصمیم گرفته ام که انشاءالله تا آخر تابستان تمام متون آموزش دیجیتال مارکتینگ شما رو مطالعه کنم. نهایتا سیاست‌ها و تحلیل‌های شما هرچه‌قدر خوب باشند، اثربخشی دیجیتال مارکتینگ بر سیاست های قیمت گذاری و تخفیف‌دهی استوار است، این که چه زمانی تخفیف بدهید و چه میزانی و بر چه اساسی بسیار مهم است. فروختن بیش از حد گران و یا ارزان محصول هر دو شما را متضرر می کند، بدین نحو که اولی مشتری را می پراند و دومی محصول را بی‌اعتبار کرده و سود شما را کاهش می‌دهد. نکته دیگر آن که بین خود شبکه‌های اجتماعی و نوع فعالیت در آن‌ها تفاوت‌ها و ریزه‌کاری‌هایی وجود دارد، مثلا بین لینکدین و اینستاگرام تفاوت ماهوی وجود دارد که هر مارکتر باید بداند. اگر بیزینس ما نمی تواند مشتریان دست به نقد از یک پرسونای خریدار مشخص را در یک نقطه قیمتی پایین تر از این ارقام ایجاد کند، بهتر است که اطراف این پرسونای خریدار بازاریابی انجام ندهد.

برخلاف بازاریابی B2B، فرآیند خرید مصرف‌کنندگان بسیار کوتاه‌تر است؛ بنابراین برای اطمینان از اینکه استراتژی بازاریابی B2C شما بر مصرف‌کنندگان مؤثر واقع می‌شود، باید بر نشان‌دادن مزایا و نتایج محصول یا خدمات متمرکز باشید. ازآنجایی‌که برای تبلیغات کلیکی معمولاً هزینه اولیه کمی نیاز است، این امر آن را برای مشاغل کوچکی که بودجه محدودی دارند، بسیار مناسب می‌کند. بیش از 90 درصد از تجربیات آنلاین افراد با یک جستجوی آنلاین ساده از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل آغاز می‌شود و از آن برای تحقیق، خرید و سرگرمی استفاده می‌کنند. در ادامه به هرکدام از این شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم و خواهید دید که کدام‌یک بیشترین پتانسیل را برای رفع نیازهای کسب‌وکار و مخاطبان شما دارد. اینکه بخواهیم از بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، لزوماً یکی را برتر و بهتر معرفی کنیم کار درستی نیست؛ زیرا هر کدام برای اهداف و مخاطبان متفاوتی می‌توانند مناسب باشند.

شخصیت برند شما نیز درست مثل شخصیت یک انسان می‌تواند درون‌گرا یا برون‌گرا باشد، فرهنگ خاص خود را داشته باشد مثلا هنردوست باشد، می‌تواند خونسرد باشد یا عجول! به طور کلی امروزه برند‌هایی موفق‌تر هستند و سهم قابل توجهی از بازار را کسب می‌کنند که بیشتر ویژگی شخصیت‌های انسان‌گونه داشته باشند. جهت تهیه و تعریف شخصیت و هویت برند کسب و کار خود، در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص شاخه‌هایی از علوم انسانی همچون روان‌شناسی، مردم‌شناسی، فلسفه، تاریخ و نورومارکتینگ ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما استفاده کنید. روح شخصیت و هویت برند شما آن‌چیزیست که در تمام بیزنس‌پلن شما وجود دارد و تا همیشه همراه کسب و کار شماست. کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ شما باید بر هویت و شخصیت برند شما تکیه داشته باشد و بازاریابی دیجیتال بدون وجود هویت و شخصیت برند، تقریبا نتیجه‌ای جز هدر رفتن زمان و هزینه برایتان در پی نخواهد داشت. به فرآیند جلب اعتماد مخاطبان یک اینفلوئنسر و تبدیل ایشان به مشتری از طریق نظرات او، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با افراد تاثیرگذار می‌گویند.

دسته بندی

از آنجایی که بازاریابی دیجیتال وابسته به فناوری‌های در حال تغییر و در حال پیشرفت است، ویژگی‌های مشابهی را باید از پیشرفت‌ها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال انتظار داشت. به طور کلی مدیر دیجیتال مارکتینگ بر روی شاخص kpi متمرکز است و نتایج مربوط به اجرای هر کمپین را بررسی می کند. پس قدم اصلی برای معرفی کارتان داشتن یک نقطه اتصال با مشتری‌هایتان است که جذابیت‌های محتوایی و فرمی را داشته باشد. بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که شناخت سلیقه مخاطبان یک مورد ویژه و کلیدی در میان دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ است. جهت مشاهده خدمات دیجیتال مارکتینگ پرمون طرح و نمونه کارها می توانید بر روی لینک کلیک کنید. در این مطلب قصد داریم اشاره جامع به مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، اهمیت آن، سرفصل های کاربردی آن و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ اشاره شده است با ما همراه باشید.

اگر بیزینس ما بتواند هزینه های کسب مشتری خود را پایین تر از ارقام بالا نگه دارد، درآمد خواهد داشت. اگر هزینه کسب مشتری بیشتر از ارقام بالا برای هر مشتری باشد، ما ضرر خواهیم کرد. این که چه چیزهایی باید یاد گرفت، از کجا شروع کرد و چه مسیری باید طی کرد تا یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شد.

در پلتفرم یکتانت شما می­‌توانید حتی با قیمت 50 تومان به ازای هر کلیک یا حتی روزانه تومان کمپین خود را طراحی و اجرا کنید که این هزینه نسبت به کانال­‌های آفلاین بسیار پربازده‌­تر و کم‌­هزینه‌­تر است. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب می‌توانند برای وب‌سایت شما ترافیک قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کرده و حتی محصولات با خدماتتان را تبلیغ کنند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ در متمم

به کمک ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل می‌توانید نتایج را پیگیری کنید و موفقیت و شکست‌تان را ارزیابی نمایید. با تولید محتوا و تبلیغات در این شبکه‌های اجتماعی می‌توان خیلی سریع رشد کرد و حتی مشهور شد. هستند کسانی که در اینستاگرام فقط با تولید محتوا توانسته‌اند به درآمدهای میلیاردی برسند.

۶. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

درنهایت، بازاریابی دیجیتال مستلزم دقت نظر و پیگیری و نظارت مستمر است و تنها از این طریق است که در مدت نسبتاً کوتاهی می‌توانید به سرمنزل مقصود دست پیدا کنید. در طرف مقابل، بازاریاب‌هایی که به سراغ تاکتیک‌های دیجیتال درون‌گرا می‌روند با استفاده از محتوای سودمند و متناسب با نیازها و خواسته‌های مشتری هدف، نظر وی را به سمت وب‌سایت خود و درنهایت خرید جلب می‌کنند. یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال درون‌گرا وبلاگ است. یک وبلاگ به روز و هدفمند این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا مشتریان ایدئال خود را پیدا کنید. استنباط نقش مدیر شبکه‌های اجتماعی از عنوان شغلی وی کار دشواری نیست، اما اینکه مدیریت چه شبکه‌هایی را در دست بگیرد به حوزه فعالیت شرکت بستگی خواهد داشت. این کارشناس برای انتشار محتوای نوشتاری و دیداری شرکت، در شبکه‌های اجتماعی مختلف برنامه‌ریزی می‌کند.